2013. június 11., kedd

Éles váltás (Aberystwyth #1)

8600 km

Ekkora utat tett meg repülőnk Kuala Lumpur és London között. Óriás gép, két szintes. A maláj légitársaság utaskísérői kedvesen mosolyognak és beültetnek egy fotelba, ahol 12 óra remek eltöltése vár rád. Mindenkinek saját komputere van, s ezzel a lehetőség, hogy idétlenebbnél idétlenebb filmek sokaságával múlasd az időt. Herceg ebben verhetetlen volt, csak az étkezések zökkentették ki a zombulásból.
Csak érdekességként, lehetett nyers vegán menüt is választani. Finom is volt, nyers is volt, vega is volt. Azonban a mennyiséget itt is összekeverték a hétvégi rántott hús-sült krumpli menühöz elfogyasztott uborka saláta kis tányéros változatával. Ami a hús-krumpli elhagyásával éppen csak éhenhalást elkerülő adag, így mogyorót kellett extrába kunyiznunk (ha csak zöldség, akkor bazi nagy tál szükségeltetik a jóllakáshoz).

kora tavaszt idéző angol vidék

Londonon csak átutaztunk, vonatozással és egy gyönyörű autós utazással értük el ismét a tengert. A naptár ekkor április 23-át mutatott.

valahol út közben

tanya

Aberystwyth

Jellemzően két módon kerül az ember (és nője) helyekre, vagy olvasott-hallott róla, vagy éppen arra jár, éldegél ott valakije. Most ez utóbbinak köszönhetjük, hogy láthattuk az Ír tenger walesi partját, kigyönyörködtük magunkat és magunkba szívtuk hangulatát. Mert az van!

amolyan 'tipikusban' lakik Micu, ott jobb alul

A szép nevű walesi városka szebbik orcáját mutatta a négy napos ott létünk alatt. Sütött a nap! :)

az utca másik oldala

A hőmérő azonban csak 10 fokot mutatott.... Na, ez volt az éles váltás számunkra, s nem a "kulturális". Szétfagytunk. Amíg mi minden létező ruhánkat magunkra aggattuk (ami nem sok volt, s az is inkább nyári változatban), a helyiek - kihasználva a jó időt - rövid nadrágban és pólóban közlekedtek.

Brrr!

Érkezésünk napján Micut még nem szippantotta magába a brit egészségügy (ahol most dolgozik), így együtt tehettünk autós kirándulást a városka környékén. S csak tátottuk a szánkat...

amikor fentről megláttuk a tengert

kis zöld domborulat tenger- és ég kék háttérrel

ellipszis
házak a parton

kőtenger 1
kőtenger 2

barátok

kompozíció

az Ég, a Föld és a Víz

A nagy Herceg

Abery üdülő- és egyetemi város, sétatávolságon belül rengeteg látnivalóval, ami leginkább természeti szépség. Elvarázsolt minket, egyszerűen gyönyörű! Mivel napos idő volt, csak remek fotókat lehetett készíteni. Nehéz volt válogatni belőlük a blogra :)

Óriási nyugalom van, ember sem túl sok - Ázsia után legalábbis nekünk úgy tűnt. Kedvesek voltak, és jó néhány mosolyt is kaptunk. Illetve a már megszokott kérdést, honnan érkeztünk. Kellemes jólét hangulata áradt felénk, feltűnő, hivalkodó fényűzés nem volt. Semmi giccs, csicsa, s ez érzékszerveinket jólesően pihentette. Véletlenül sem kell kihalt kisvárosra gondolni, talán a sok egyetemistának is köszönhetően, fiatalos a légkör. Inkább úgy tűnt, minden élhető tempóban halad.

Elsőnek a város északi részén lévő hegyet céloztuk meg, melyre egy kisvasút is felmegy. Mindez a tengerparton.

színek

az ösvény a sziklákon felfelé

promenád

a sziklás tengerpart

erősen fújt a szél

beépültek a sziklába

ez a kép már fentebbről készült a városról

szív a tengerben

tető

csúcsfotó
a nappal szembe fotózva

szikrázó napsütésben

az Ír tenger

az út folytatódik, át lehet sétálni a szomszédos településekre, végig a part mentén

néhányan fent laknak a tetőn

az Abery-i fennsík

látkép a városra még fentebbről

házsor
mintha egy fekete-fehér fotót színezetünk volna ki - pedig nem

ráközelítve a város másik végén lévő kastélyra