2013. április 17., szerda

Az orias hullamok obleben (Pulau Pangkor)

Pangkor szigetet meg Laoszban ultettek a fulunkbe. Varost sokat lattunk az elmult hetekben, nyugodt beach-elmenyre vagytunk, egyertelmu volt, hogy ha mar a kozelben vagyunk, leteszteljuk Pangkort. A belga utazo komank kedvenc szigete, szuperlativuszokban beszelt rola. Kihagyhatatlannak tunt.  Az utazasi irodak idonkent szukos, zotyogos, gyakorta idiota soforokkel felszerelt minivanjai helyett a tomegkozlekedest valasztjuk. Nemcsak hogy olcsobb, rendkivul magas szinvonalu. A komp a szigetrol kifele ingyenes, a hajoallomas mellett van kozvetlenul a buszpalyaudvar (kesobb, mas helyeken is ezt tapasztaltuk).

Butterworth buszpalya

A busz kenyelmes, nagy helyek, tiszta es pontosan indul, ketorankent negyed ora pihenes. Butterworth-bol Lumutba 4 orat utaztunk, a jegy 16,40 RM/fo. Megerkezven orommel tapasztaltuk, hogy a lumut-i buszpalyaudvar es hajoallomas koze egy valasztekos  helyi kifozde is befeszkelte magat. Biztos, ami biztos, nem tudva mi var rank, tonkre ettuk magunkat, meg mielott barmi menetrendet is lattunk volna. Az utazo ures gyomorral egy donteskeptelen, kiszolgaltatott felember. (nyers salatajuk is volt es tobb fele zoldseg, ez sajna a malajoknal eleg ritka, hus, rizs, cukor es mindenfele szenhidrat zabalok).

Pangkor fele 1

Az egy oras hajout a szigetre 15 RM-be kerul, de kellemes meglepeteskent ebben az arban benne van a kifele ut is a szigetrol. A hajoallomas fele botorkalva 4 savanyu kepu szoke sracba botlottunk, akik keresunkre kezseggel osszefoglaltak elmenyeiket a szigetrol: tobb honapos utazasuk legrosszabb ket napjat toltottek a szigeten. Draga es szar. Ez volt a panaszaradat lenyege. Hagytuk tovabballni a fickokat, nem akartunk tobb sebet felszakitani. Az sem biztos, hogy az utasbiztositasuk tartalmazza a pszihiatriai kezeles koltsegeit. Egymasra neztunk, ha mar itt vagyunk, azert csak bemegyunk a szigetre.

Pangkor fele 2

A hajon rajtunk kivul mindenki helyinek latszott. Az az erzes, hogy talan tulzottan belterjes helyre jutottunk, meg eppen csak meg meg borzolta agyunk tekervenyeit. Magabiztosan hessegettuk el a gondolatot. Konnyen megtalaltuk a belga srac altal javasolt helyet. (kb.15 perc taxi) Viszonylag hangulatos, meg feherek is voltak a vilag minden szegletebol. A szallas araval nem voltunk kibekulve, de ugy gondoltuk, hogy majd a tulajdonossal egyezsegre jutunk. Mivel azt terveztuk hosszabb idot, kb fel honapot nyaralunk a szigeten.

Pangkor fele 3

Ket gyonyoru obol volt a szallasunktol 2 es 5 percnyi setara.

2 percre

5 percre

relaxalo hellyel

Megerkezesunk utan izelitot kaptunk a monszunbol. Viragszal meg sosem latott ekkora hullamokat. Mindenkit onfeledt jatekra es bohockodasra sarkalt a tenger.

baratsagtalannak tunik, de nem volt az

hatalmas elmeny volt a hullamokban ugralni

kisebb erkezik nagy robajjal
Az emberek egy resze kivancsiskodva tekintget rank, amugy baratsagosak, mosolygosak szinte mindenutt. Az etel beszerzese sem tunt kulonosebb eroprobanak. A Nazri Nipah Camp-i (szallasunk neve) tarsasag is jonak igerkezett. Peldaul kaptunk egy szuper kis vacsora meghivast egy japan-nemet partol (miutan a gyumolcsellatasban zavar keletkezett, szinten ok igyekeztek orvosolni a problemankat) es estenket erdekes eszmecserek folytak, amit mi mindig elvezunk barhol is vagyunk.

terulj asztalkam - sokfele zoldseg, hal, tojas (hatterben a bungink)

Megis valahogy konforttalannak ereztuk szamunkra az egesz szigetet. A rengeteg beoltozott furdozo, a sok sotet ruhas ember sem emelte az egekig, az amugy is bizonytalanodo hangulatunkat. Azt ne is szamoljuk, hogy Herczegh 2 nap alatt tobb, mint feltucatszor utotte be a fejet a szallas kulonbozo pontjain (azert visel mindenhol sapkat, mert azsiaban a feje magassagaban mar kemenyek es gyakoriak a dolgok). Az is kihozta a sodrabol, mikor Viragszal nyari ruhas kisereteben ugyanaz a kaja haromszorosara emelkedett. 7 rigorol 20ra. A sziget akkor szenvedte el a kegyelemdofesunket, mikor a tulaj masodszorra is csak igergette, de meg mindig elodazta a megegyezest. Mas helyre a furcsa ruhas emberek miatt nem volt kedvunk atkoltozni. Emlekeztek ez alapjaiban egy iszlam orszag.

szemben kis szigetek

az egyikre Herceg ismet atuszott

Aki a nyugati turistak elol keres menedeket az ezen a szep szigeten megtalalhatja a szamitasait. Helyi viszont van boven, ami gyengiti az alkupoziciokat. Dupla agyas szoba 50 rigotol indul, motor berles 1 napra 50, 1kg ruha mosatas 15 malaj ringit.

Sokszor az igazan jo vagy erdekes helyekre nem foltetlen az utikonyvek alapjan lehet eljutni. Az utazok elmenybeszamoloja sokat segithet, egy kis emberismerettel parositva. Megkedveltunk egy francia fiatal legenyt, aki adott egy nekunk valo tippet. O kora ellenere szokatlanul bolcsen tekint a vilagra. Ehhez india segitette, ahol ket evet toltott egyetemistakent, es a legmenobb indiai ugyvedi iroda tanoncakent.  Azt is lehet mondani, india java, minden lehetosege karnyujtasnyira  hevert a labai elott. Megsem kert india meses gazdagsagabol. Valosaggal beteg lett indiatol, amit nem a merhetetlen szegenyseg, szemet, mocsok es megannyi europai szamara elviselhetetlen furcsasagok garmada okozhatott volna szamara. Az ott elo elit (ahova mar fel labbal tartozott), eletszemleletevel nem tudott azonosulni. Megprobalta. Nem ment. (Szerencsere nem kell sajnalni, ugyesen talalt maganak helyet Szingapurban, heti 4000 dollarert.) Elmondasa szerint: - Szornyetegek ezek az emberek, meg a vallasi hagyomanyokat is kivetelezett helyzetuk folyamatos igazolasara hasznaljak. Aki koldus ma, az gonosztevo volt tegnap, aki gazdag ma, az derek ember volt tegnap. Ez a karma es a reinkarnacio torvenye. Belerugnak a nincstelenbe, eltapossak a gyengebbet, torvenyek felett allnak, barmit megtehetnek es meg is tesznek. A szentnek mondott iraraikban pedig onigazolasra lelnek. Szinlelt vallas es vilagi gonoszsag.

felirat egy malaj wc-ben (igaz, malajul nincs rajta semmi :))

A tipp, erdemes lenne nekunk elmenni Lankawi szigetere. A rovid fenykepes elmenybeszamolo utan mindenki meglepetesere  masnap reggel mar utra keltunk. Negy nap Pangkor utan bevallaltuk, hogy visszafele, Tajfold iranyaba utazzunk. Antilogisztikusan. Nagyvonaluan. Boldogan.